Bliv mere sikker på dine kunder med risikostyring
Artiklen er sponsoreret.
Som kreditforening vil finans og økonomi naturligvis være to ting, der fylder utroligt meget. Derfor vil der heller ikke være noget nyt i, at det er fænomener, der er vigtige at forholde sig til. For begge dele er vigtige dele af hverdagen og samfundet som helhed. Og alligevel kan det nogle gange være svært at være sikker på, hvordan man skal forholde sig til det. For når det handler om mennesker og penge, kan det nogle gange være svært at forudsige, hvordan de vil handle, og hvad der vil ske. Derfor kan risikostyring være en stor hjælp.
Kend dine kunder
Det er vigtigt, at man som kreditforening forholder sig til, hvem ens kunder er. Derfor kan det være en god idé at få foretaget en risikovurdering.
For én ting er selvfølgelig, hvem de er, og hvilken sektorer de er i. Det kan selvfølgelig være en god idé at holde øje med, men det vil også kræve en del af være opmærksom på alt, der rører sig rundtomkring.
Det helt store spørgsmål er jo fortsat, hvordan de håndterer penge. Og det er netop det, du kan finde ud af med en risikovurdering. Det kan med andre ord fortælle dig mere om dine kunders finansielle historie og evner. På den måde kan du bedre tage stilling til, hvad du kan tilbyde dem.
Undgå risiko
Ideen med risikostyring er selvfølgelig, at du undgår at tage dårlige beslutninger for dit pengeinstitut. For selvom du naturligvis gerne vil gøre dine kunder tilfredse og give dem et godt tilbud, så er det også vigtigt, at du forholder dig til, hvad der eventuelt kan være at miste på disse kunder – derudover ikke mindst hvor stor chancen er for at tabe penge på dine kunder.
Alt det vil i sidste ende kun give en større kundetilfredshed, fordi det vil betyde meget for dine øvrige kunder.
Kommentarer