Rotpunkt gjorde et forsigtigt indtog i Danmark i 2014, men allerede nu er den tyske køkkenkæde tæt på at nå målsætningen om at blive landsdækkende i Danmark.
I maj åbner Rotpunkt både butik i Næstved og Horsens. I august følger så en butik i Esbjerg. Derudover forhandles der med udlejere om lokaler til en konceptbutik i Århus. Lykkes dét vil kæden nå op på 25 butikker i Norden.
– Jeg havde næsten ikke engang turde håbe på, det kunne lade sig gøre på fire år. Men jeg tror, vi er et frisk pust. Vi adskiller os fra de danske køkkenproducenter på både sortiment og udvalg, og det tiltaler både kunderne, men også en del folk i branchen, siger Morten Skjødt, der er Rotpunkt-agent for hele Skandinavien.
Ifølge Morten Skjødt er målsætningen nu at blive hundrede procent landsdækkende i Danmark, hvilket vil kræve en 4-5 lokationer mere.
Dernæst venter resten af Skandinavien, hvor Rotpunkt også har ambitioner om at vækste i både antal og omsætning. Indtil videre går udviklingen dog også planmæssigt her.
Fredag 23. marts åbner kæden sin anden butik i Stockholm og når dermed op på 10 butikker i Norge og Sverige.
– Vi har bevidst valgt at fokusere på et marked ad gangen, og derfor har den primære målsætning været at blive landsdækkende i Danmark. Når vi bliver det, skal vi selvfølgelig have fart på i Norge og Sverige.
Rotpunkt-kæden i Danmark består af butikker, som drives på franchiselignende vilkår. Men ikke som ”hardcore franchise”.
Kommentarer