Næstved By

Turister skal fristes med nyt katalog

På nytårskonferencen i Næstved onsdag lancerede SydkystDanmark sit nye katalog, der skal få turisterne til at blive lidt længere på Sydsjælland og Møn, når de først er kommet til destinationen.

På forsiden står tiden næsten stille – børn og voksne sidder og spiser is, med Græshoppebroen i baggrunden. Inde i magasinet kan læseren komme op i det kommende vartegn ved Camp Adventure, lege i Danmarks fremtid på Møns Klint og blive fristet af lækre menuer fra både Præstø og Rønnede.

– Når de moderne turister vågner om morgenen her på vores destination, kan de sidde og finde inspiration i magasinet og så koble det med deres digitale platforme. På den måde kan de finde ud af mere om området. Kataloget har en vigtig opgave i vores oplevelsesunivers, og det er spækket med flotte billeder og gode historier, siger Martin Bender, direktør for VisitSydsjælland-Møn til Sjællandske

Det betyder, at turisterne ikke kan rekvirere kataloget, men kan bruge det som yderligere inspiration, når de er landet.

– Vores målgrupper er især børnefamilier og seniorer, så målgruppen er bred. Der supplerer magasinet de ting, de allerede har tænkt på. Det er i erkendelse af, at mange af vores turister primært kommer på grund af en enkelt attraktion – men vi vil gerne tilbyde endnu mere, når de nu er kommet til området, tilføjer direktøren. Han er i det hele taget optimistisk om den kommende sæson.

– Prognoserne fra udlejerne ser rigtig gode ud i forhold til sidste år. Det er selvfølgelig afhængigt af udefrakommende faktorer á la vejret, men vi er trukket tidligere i arbejdstøjet af hensyn til turister fra blandt andet Holland, Tyskland og naturligvis Danmark, understreger Martin Bender, der via SydkystDanmark favner turisterhvervet i kommunerne Faxe, Næstved, Stevns og Vordingborg.

Kommentarer