SEO som katalysator for den digitale markedsføring

Der er flere årsager til, hvorfor SEO er relevant for dig og din hjemmeside. Denne artikel er sponseret.

Vi lever i en tid, hvor markedsføring i høj grad foregår digitalt. Den digitale markedsføring er et resultat af den teknologiske udvikling, hvor især internettet har medført, at der er opstået hidtil usete muligheder for, hvordan du kan markedsføre. SEO er i særdeleshed blevet et populært værktøj, som du kan lære mere om i de nedenstående afsnit.

Hvorfor skal jeg fokusere på SEO?

Der er flere årsager til, hvorfor SEO er relevant for dig og din hjemmeside. I bund og grund handler SEO om, hvordan du kan optimere din hjemmeside, så den bliver mere synlig blandt de forskellige søgemaskiner på internettet. Den vigtigste søgemaskine er Google, hvorfor indsatsten primært skal rettes mod at forbedre din hjemmesides placering på Google.

Hvorfor min placering på Google relevant?

En hjemmesides placering på Google er yderst relevant for, hvor mange besøgende den får. Du kan sammenligne din placering på Google med varer i en fysisk butik. Hvis du er placeret i toppen af Googles søgeresultater, vil det svare til, at du har din vare placeret i vinduespartiet ud til gågaden i den fysiske butik. Det er det første, som den potentielle kunde eller bruger lægger mærke til. Jo flere der ser din hjemmeside, jo flere mulige besøgende kan du få.

På den anden side er en dårlig placering på Google medvirkende til, at du ikke vil opleve den samme besøgsrate. Langt størstedelen af de brugere, som foretager en søgning på Google, vælger en hjemmeside fra den første side. Hvis din hjemmeside er placeret på en anden side, bliver det sværere at få potentielle kunder og/eller brugere ind på din hjemmeside.

SEO kan hjælpe dig

SEO handler som sagt om at optimere din placering. Hvis du har den rigtige SEO-strategi, kan du forbedre din placering på Google, så du kan tiltrække flere brugere og levere bedre resultater allerede i dag!

Kommentarer