Økologien boomer i Mogenstrup
Dagli´Brugsen i Mogenstrup har mere end 3-doblet salget af økologiske varer, og butikkens medarbejdere vinder dermed førsteprisen og 12.000 kr.
I årets første tre uger har 342 butikker i Coop konkurreret om at øge salget af økologiske varer mest. Med aktiviteter og tilbud i de enkelte butikker er det lykkes at øge salget med 22 procent, og endnu mere i Mogenstrup.
Dagli´Brugsen i Mogenstrup, 3-doblede salget af økologi, og vandt dermed førstepræmien på 10.000 kr.
Butikken i Mogenstrup vand desuden 2 indledende runder i konkurrencen, hvor præmien var 1.000 kr. pr. gang. Butikkens medarbejdere får dermed førstepræmien, og en check på 12.000 kr.
– Det er en fremgang, der alene er skabt af medarbejdernes engagement og gejst. Med godt købmandskab har de realiseret en central del af Coops strategi, et øget salg af økologi, og vist, at forbrugerne over hele Danmark er meget mere interesseret i økologi, end mange troede, siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´- og LokalBrugsen.
Han overrakte prisen – en pokal og 12.000 kr. – til uddeler Morten Juhl og medarbejderne Dorthe Kay og Dorthe Sortberg i Dagli´Brugsen Mogenstrup.
Dagli´Brugsen i Mogenstrup havde sammen med 342 deltagende butikker selv tilmeldt sig konkurrencen.
En tilsvarende aktivitet vil blive gennemført i 2. halvår, hvor endnu flere butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen vil deltage.
Kommentarer