Næstved By

Nu ændres appen, som næsten alle danskere bruger

Hver dag logger flere millioner danskere på deres e-Boks app, og appen er blandt de mest hentede blandt danske mobilbrugere. Fra i dag venter der de mange brugere et nyt syn i form af en helt ny e-Boks-app med en række ekstra funktioner og services.

Få dine kvitteringer vist digitalt i e-Boks. Hold styr på dine adgangskoder. Eller bliv mindet om, hvornår det er tid for vaccinationer. Det er blot nogle af de nye funktioner, e-Boks’ 4,4 millioner danske app-brugere får tilbudt i den nye e-Boks app, der netop er landet.

Mens indbakken med den digitale post ligner sig selv, er appen nemlig ændret markant på andre områder. Det gælder ikke mindst tilføjelsen af en række helt nye services, som kan gøre hverdagen nemmere for den enkelte bruger.

e-Boks-appen går fra at være et sted, hvor man primært håndterer dokumenter, til at blive en platform, hvor vi tilbyder en række andre services – for eksempel muligheden for, at du kan donere beløb til et velgørende formål eller følge med i dit energiforbrug. Fremover kan man derfor se e-Boks-appen som en samling af mindre services, som den enkelte kan tage i brug efter behov. Fælles for de nye services er, at de skal gøre hverdagen lettere for brugerne og være nemt tilgængelige på ét sted, siger Erik Abildgaard Knudsen, der er Nordic Product Director i e-Boks og har stået i spidsen for arbejdet med den nye app. Han tilføjer:

Til den nye app har vi indbudt eksterne partnere til at byde ind med ydelser, der kan give brugerne et endnu bedre e-Boks-univers. Alle services bliver udvalgt på baggrund af den brugerværdi, de kan bidrage med, og vi inddrager også brugerne både til at komme med forslag til nye services og teste dem af.

Ud over de funktioner, som allerede er lanceret i den nye app, er e-Boks i fuld gang med brugertests på flere tjenester, som lanceres inden længe.

Gradvis udrulning

e-Boks-appen har i flere år ligget helt øverst på listen over hentede apps til både iPhone og Android, og hos e-Boks har man været ekstremt bevidst om, at man skal gå forsigtigt til værks, når man ændrer en app, som næsten alle danskere brugere – for manges vedkommende næsten dagligt.

Vi har valgt en fremgangsmåde, hvor appen er blevet rullet ud trinvis, så vi har kunnet indsamle feedback, rette til og justere på de småting, der følger med en ny lancering. Vi har først opdateret appen hos én procent af danskerne, så fem procent, dernæst 50 procent. Og i dag har vi så nået alle brugerne. Opdateringen kræver dog stadig, at den enkelte aktiverer den på sin App Store eller Android Marketplace, forklarer Erik Abildgaard Knudsen.

Vi overvåger appen nøje her i begyndelsen og har nedsat et særligt team, som består af medarbejdere fra marketing, produktudvikling og support, der mødes hver morgen for at følge op på reaktioner og feedback, der er kommet ind via App Store, sociale medier og i vores call center.

Forberedt i mere end et år

Lanceringen af den nye e-Boks app har været forberedt i mere end et år, og Erik Abildgaard Knudsen fremhæver, at planlægningen er alfa og omega, hvis man vil sikre en smidig overgang.

Det er ikke en proces, der sker fra den ene dag til den næste, når man arbejder med en brugermasse af den størrelse. Derfor har vi brugt lang tid på at forberede os. I efteråret 2018 lancerede vi en test-version af appen, som kørte parallelt med den nuværende. Det gav os mulighed for at teste de nye funktioner, samle erfaringer, rette fejl og få feedback fra brugerne. Dem har vi nu indarbejdet i den endelige app, som alle danskere får, fortæller han.

e-Boks har haft cirka 111.000 brugere til at afprøve test-versionen af appen. De har haft adgang til nogle af de nye services som Kodehusker, Livsguiden og Storebox. Et særligt borgerpanel har desuden bidraget med feedback. Borgerpanelet vil også blive inddraget fremadrettet, når der skal udvikles nye services og funktioner.

Lige nu kan brugerne finde følgende services i appen:

  • Storebox – nu er det slut med at lede efter kvitteringer. Få dine kvitteringer digitalt i e-Boks.
  • Livsguiden – sikrer, at du får ajourført de dokumenter, der skal opdateres, når dit liv ændrer sig.
  • Kodehusker – hold styr på dine adgangskoder. Her kan du f.eks. gemme pinkoder og brugeroplysninger et sikkert sted.
  • Vaccinationer – få et overblik over de anbefalede børnevaccinationer, samt mulighed for at få en notifikation, når tiden nærmer sig.
  • Energiforbrug – her kan du følge med i dit forbrug af vand, varme og el.
  • e-Donation – støt en god sag. Her kan du give et bidrag til Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen, Røde Kors, Red Barnet, Læger uden Grænser, Børnehjælpsdagen eller Gigtforeningen.
  • Fremtidsfuldmagt – er for dig, der ønsker sikkerhed for fremtiden. Den sikrer, at du kan få hjælp til økonomiske og personlige forhold, hvis uheldet skulle være ude, og du ikke selv er i stand til at varetage dette.
  • Feedback – vær med til at bestemme, hvilke services der skal indgå i e-Boks.
  • Tips & tricks – kom godt i gang med den nye e-Boks app. Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål og kan se videoer, der hjælper dig i gang.

FAKTA

e-Boks er ikke kun relevant i forhold til dokumenter, men er nu i højere grad en selvbetjeningsplatform.

I den nye e-Boks app kan brugerne nemt betjene sig selv med en række services, der skal gøre hverdagen lettere.

Brugerne bestemmer selv, hvilke services de ønsker – og har dermed fuld kontrol over indholdet.

Med platformen åbner e-Boks op for at integrere andre services ud over dem, der har med dokumenter at gøre – det, som e-Boks traditionelt set er blevet forbundet med.

Kommentarer