Mobilhuller lukkes i Næstved
I september måned sætter Telenor flere nye 4G-signaler op i mobilmaster i Næstved Kommune, som led i ambitionen om at lukke de få tilbageværende mobilhuller i netværket.
Telenor har aktiveret nyt 4G-signal i to mobilmaster på Karrebækvej og Gavnøvej. Yderligere vil en mobilmast på Flagspættevej ligeledes blive opgraderet i denne uge. 4G-signalet bidrager med en langt hurtigere mobilforbindelse hvad end kunderne skal streame video, uploade eller downloade content på telefonen.
– I Telenor har vi en målsætning om konstant at styrke mobilnetværket for at sikre en bedre dækning. Ved at aktivere de nye master og opgradere allerede eksisterende er vi med til at imødekomme det stigende dataforbrug, som kan ses blandt danskerne. Det er derfor tilfredsstillende for os at kunne lukke de få mobilhuller, der er tilbage så kunderne sikres den bedst mulige dækning, både derhjemme og når de er på farten, udtaler netværksstrateg i Telenor, Jesper Mølbak.
Masterne er placeret ud til Ring Øst samt Vestre og Østre Ringvej. Således giver finjusteringerne også bedre signal til de mange bilister, som foretager opkald på farten.
Det forbedrede mastesignal kan mærkes indenfor en radius af omtrent 5-10 kilometer, dog kan masternes rækkevidde blive forringet i områder med bakker og skov.
Master opgraderes i 2019
Generelt har Telenor foretaget flere opgraderinger i masterne på Sjælland, som led i planen om at finjustere 4G-netværket. Telenor har en klar målsætning om et godt mobilnetværk for kunderne, hvilket forudsætter en konstant udvikling, som skal sørge for at kapaciteten øges samt at mobilnetværket styrkes. I 2019 forventes Telenor at foretage yderligere knap 500 opgraderinger af mobilnettet.
Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.
Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og Asien, og på verdensplan hjælper vi 172 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.400 medarbejdere, har 57 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.
Kommentarer