Hvad med skolestrukturen?
Skrevet af: Charlotte Skovmand
Til vælgermødet den 15. november blev der fra formanden for Ellebækskolens bestyrelse spurgt til, hvad han skulle gøre, da skolen til næste år ser ud til at skulle optimere på 5 klassetrin, hvor den ene er en af dem, der blev optimeret sidste år – og at det faktisk kommer til at berøre omkring 20 klasser – altså halvdelen af skolen.
Når man samtidigt ser på, at Ellebækskolen fortsat har sin helt egen struktur fordi børnene åbenbart godt i det distrikt kan tåle omvæltning på omvæltning – og at det fortsat ser ud som om at der tildeles resourcer efter en 28-elevers model, som også giver udfordringer, så vil det sige, at den ro der er blevet efterlyst betyder, at halvdelen af skolen løbende skal have nye klassekammerater og lærere på grund af den nye struktur og at det er fremtiden for børnene på Ellebækskolen på grund af de store årgange. Store årgange som ikke er optimale i et distrikt hvor der er flere forskellige udfordringer og mange tosprogede elever.
Var det ikke relevant at bore lidt i det – og få belyst, hvorfor et skoledistrikt skal køres på en helt anden måde – med alle de udfordringer det fører med sig.
Med venlig hilsen
Charlotte Skovmand og Charlotte Rosenkrantz
Dette er et læserbrev indsendt af Charlotte Skovmand. Du kan også indsende et læserbrev under INDSEND NYHED i topmenu.
Kommentarer