Få styr på din førstehjælp i virksomheden
Artiklen er sponsoreret.
Det er vigtigt, at du tager dit ansvar for dine medarbejderes sikkerhed alvorligt. Der er aldrig nogen, der har lyst til at gå at planlægge for, hvad man gør i tilfælde af en ulykke. Men som virksomhedsejer er det dit ansvar alligevel at gøre det. For skulle der ske noget uventet, så skal både du og dine medarbejdere være helt indforstået med, hvad de skal gøre. I den forbindelse skal du altså også sørge for at få styr på førstehjælp i din virksomhed.
Bliv klogere på, hvad det indebærer
De fleste vil nok på et eller andet tidspunkt i livet tage et kursus, der skal gøre dem i stand til at redde liv. Men det er desværre de færreste, der faktisk holder det ved lige. Du skal altså så vidt muligt undgå at blive en del af denne statistik.
Læs om førstehjælp for at tjekke op på, hvad du ville kunne gøre bedre. Måske er der kommet nye anbefalinger til, siden sidst du stiftede bekendtskab med det. Måske er der noget, du har glemt, som potentielt kunne redde et liv i en farlig situation. Sørg for at sætte dig ind i det.
Anskaf de fornødne redskaber
Selv hvis du er god til at holde din viden ved lige, så er det desværre ikke alt, der skal til. Derfor er det også vigtigt, at du sørger for at anskaffe dig de redskaber, der skal til i en livstruende situation.
I en virksomhed med flere medarbejdere kan det være en god idé at have en hjertestarter. Netop dette redskab kan være med til at redde liv, fordi det er et spørgsmål om meget kort tid, hvis man vil skal nå at gribe ind i tilfælde af hjertestop. Det vil derudover ikke blot være til gavn for dine medarbejdere, men vil også potentielt kunne redde liv for andre i dit område.
Kommentarer