Digital Post lukker midlertidigt – Sådan kommer du i kontakt med kommunen
I perioden 26. – 29. november er det ikke muligt at få eller sende digital post til Næstved Kommune eller andre offentlige myndigheder.
I perioden 26. – 29. november er det ikke muligt at få eller sende digital post til Næstved Kommune eller andre offentlige myndigheder.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skal sende noget til kommunen?
Har du akut har brug for at sende noget til kommunen i lukke-perioden, kan du benytte naestved@naestved.dk.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg venter et vigtigt svar?
Vi har ikke mulighed for at sende svar på sikker mail eller i e-Boks. Det gælder også kvitteringer. Det betyder, at hvis du fx søger om ydelser på borger.dk fra kommunen, så vil din kvittering for ansøgningen blive tilsendt dig flere dage forsinket. Men kommunen HAR modtaget din ansøgning og behandler den hurtigst mulig efter tirsdag den 30. november.
Hvorfor lukker Digital Post midlertidigt?
Digitaliseringsstyrelsen flytter al offentlig post over på en ny platform – en ny Digital Post. Den går i luften 30. november. Med den nye løsning har du fortsat kun én postkasse fra det offentlige, men du vil kunne tilgå den fra flere nye platforme: borger.dk, Virk, den nye Digital Post-app samt e-Boks og mit.dk.
Digitaliseringstyresen skal nu bruge fire dage på at flytte de sidste data fra den eksisterende løsning til den nye Digital Post-løsning.
Du kan dog fortsat logge ind og læse din gamle digitale post fra kommunen og øvrige myndighederne samt modtage ny post fra private virksomheder, som sender post via e-Boks.
Kommentarer