Det Sker

Coca-Colas juletruck og Røde Kors kommer til Næstved på fredag

Røde Kors og Coca-Cola forener igen i år kræfterne i en fælles mission. Når julelastbilen ruller ud til byer landet over, er målet igen at samle ind til Røde Kors’ Julehjælp, så flere danskere kan få del i juleglæden. PR foto

På fredag den 20. december ruller Coca-Colas ikoniske juletruck ind i Næstved, hvor den har stop ved Bilka på Holsted Allé fra klokken 15 til 19. Her kan børn og voksne opleve julestemningen og støtte den gode sag.

Julen er hjerternes fest. Men det er ikke alle, der oplever juleglæden. For mennesker i sårbare situationer kan julen være en svær tid, hvor økonomiske og sociale afsavn mærkes endnu stærkere.

For mange betyder julen hyggeligt samvær med familie og venner, men for dem, der sidder ufrivilligt alene, kan ensomheden være særlig svær i netop juletiden. I år er missionen traditionen tro at få danskerne til at finde deres “indre” julemand frem og samle ind til Julehjælpen samtidig med, at der sættes fokus på ensomhed i julen.

Ved julelastbilens stop kan man støtte Røde Kors’ Julehjælp ved at købe ikoniske Coca-Cola julelastbil og andre ornamenter til juletræet eller få en gratis Coca-Cola Zero Sugar dåse med sit navn på. Hver dåse har en hjerteformet QR-kode, der fører direkte til en donationsside, hvor man kan bidrage til Julehjælpen.

Sidste år uddelte Røde Kors Julehjælp til i alt 21.000 familier i Danmark blandt andet takket være helt almindelige danskere. Julehjælpen eller en juleaften i et fællesskab kan ikke alene redde et menneske fra ensomhed, men det kan være et skridt i den rigtige retning.

”Røde Kors Julehjælpen tillader Røde Kors at give en økonomisk håndsrækning til sårbare børnefamilier og en invitation ind i Røde Kors-fællesskabet efter jul,” siger generalsekretær Anders Ladekarl.

Røde Kors har også initiativet Julevenner, hvor mennesker, der ønsker at holde jul med andre, bliver matchet.

”Det glæder os, at så mange danskere har en indre julemand i sig, og vi ser frem til at møde dem ved julelastbilens stop rundt om i landet,” udtaler Annette Spanggaard, direktør for public affairs, kommunikation og CSR hos Coca-Cola.

 

Kommentarer