Akut brug for hjælp til virksomheden?
Artiklen er sponsoreret
Er der opstået pludselig sygdom? Eller er der havnet en uventet opsigelse i mailboksen? Det kan også være, at I har supertravlt i virksomheden? Uanset hvad, så kan det være nødvendigt med ekstra hjælp for en kort eller længere periode.
Men det kan være vanskeligt at finde midlertidig arbejdskraft, og samtidig kræver det meget oplæring og ikke mindst tid. Men med Interim Management kan du få en midlertidig chef eller leder til din virksomhed. Dette er uanset om det gælder regnskabsafdelingen eller HR-afdelingen.
Fordele ved en interim manager
Vi har allerede været inde på det. At ansætte nye medarbejdere kræver meget – både et opslået jobopslag, jobsamtaler og selve oplæringen. Dette kræver altså mange timer, som i stedet kan bruges på meget andet – især hvis der kun er tale om en midlertidig stilling.
Interim manager kan oversættes løst til ’midlertidig levering af ledelsesressourcer’. Dette kan altså ses som en midlertidig direktør eller leder til en pludselig opstået situation eller overgang i en organisation, som kræver lidt ekstra hjælp.
Det er en manager, som allerede har en god ledelseserfaring samt praktisk erfaring, og er klar til at skabe ro, struktur og gode resultater for virksomheden. Samtidig er den helt store fordel, at det er fleksibel aftale, og man kun betaler for de timer, som man reelt skal bruge.
Få virksomheden på rette spor igen
Det er vigtigt, at man handler med det samme, når der er opstået en ny situation i virksomheden. Ellers kan det hurtigt blive en arbejdsstruktur, som falder fra hinanden. Dette påvirker både virksomheden og alle medarbejderne. Tag derfor hånd om problemet allerede fra start.
På denne måde bliver der skabt en hurtig ro over situation, og man kan komme på rette spor igen med det store overblik. Dette giver de bedste forudsætninger for en sund virksomhed, hvor alt kører på skinner.
Kommentarer