3 sætter forstærkning ind på Grøn Koncert i Næstved
Lørdag 27. juli rammer Grøn Koncert Næstved. Her vil mobilerne gløde, når koncertgængerne skal handle, tage billeder og uploade musikoplevelser som Scarlet Pleasure, Dizzy Mizz Lizzy og Kesi. Derfor ruller teleselskabet 3 igen i år ind med ekstra forstærkning i form af en mobil mast, der skal sikre, at de glade musikfans får den mest optimale dækning.
Grøn Koncert nærmer sig sin afslutning, når koncertturnéen lørdag den 27. juli indtager Næstved. Sidste år deltog knap 200.000 mennesker i den danmarksomspændende koncert, hvoraf de 24.000 nød festlighederne i Næstved. Det sætter store krav til 3’s netværk, og derfor kommer teleselskabets lastbil på besøg og installerer en ekstra mast på koncertområdet.
–Hvert år ser vi et støt stigende dataforbrug på landets festivaler og store events. Sidste år på Grøn Koncert i Næstved brugte publikummet mere end 500 GB data i 3’s netværk, og i år forventer vi endnu mere fart over feltet. Derfor rykker vi ud med en ekstra mast, så mobilnettet er helt i top. Vi skal være der, hvor vores kunder er, og sikre dem den bedste mobiloplevelse. Det er vores opgave at sørge for det, siger Stefan Ring, netværksansvarlig hos 3.
Den mobile mast er 22 meter høj og vejer 22 tons – så den kræver plads og et oprustet mandskab at hejse og indstille. Den er placeret, så de bedst muligt dækker det store område, hvor der under normale omstændigheder ikke befinder sig titusindvis af mennesker på én gang.
Hellere tømmermænd end ingen mobil
Sidste år viste en undersøgelse foretaget af analysebureauet Userneeds på vegne af teleselskabet 3, at en mistet mobil er i top 5 over de største udfordringer for de danske festivalgængere. Ifølge undersøgelsen er det værre at miste mobilen end at inhalere urinstøv, ikke at kunne finde sit telt eller ligge på langs med tømmermænd.
Top 5 over festivaldeltagernes største udfordringer:
- Gå glip af yndlingskoncerten (45%)
- At nogen tisser i ens telt (33%)
- Regn og mudder (29%)
- At miste sin mobil (27%)
- At stå i kø til toilettet (20%)
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Userneeds A/S for teleselskabet 3 i maj 2018. Der er repræsentativt indsamlet 1.004 interviews blandt danskere i alderen 18-70 år med en mobiltelefon, som har været på musikfestival inden for de seneste fem år.
Kommentarer